سئو سایت در حقیقت مثل رژیم غذایی میمونه! هر دفعه یه سری چیزها مد میشه که میشه گفت بیشتر اونها اصلا برای شما کارایی ندارن!
خیلی از تکنیکهای قدیمی از بین رفتن و دیگه کار نمیکنن و یه سری تکنیکها که زیادی تبلیغ شدند هم کارایی خاصی برای شما نخواهند داشت! پس اینکه میگن سایت شما رو ۱ ماهه سئو میکنیم دروغ محضه چون یه سری از کارهای ساده، ماهها و گاها بیشتر از یک سال طول میکشه (بسته به صنعت و کسب و کار متفاوته!)
نکات عمومی سئو سایت
از ویدئو استفاده کنید و بهینه سازیش کنید
اجازه ندید محدودیتهای بودجه، شما رو از این کار منصرف کنه! بین ضبط با گوشی و موشن گرافی، فاصله خیلی زیادی هست!
به رفتار کاربران توجه کنید نه گفتار آنها
زمانی که آنالیز کلمات کلیدی رو انجام میدید، اونها رو با کلماتی تلفیق کنید که انگار دارید چیزی رو جستجو میکنید. اینطوری به چیزی که کاربر میخواد نزدیکتر میشید.
به دنبال اعتبار باشید
اگر شما تازه وارد هستید، رقابت با سایتهایی که بیش از ۱۰ سال در حال فعالیت هستند کار بسیار سختی خواهد بود! برای این کار باید محتوای مفید با اهداف کسب و کار و سئو سایت تهیه کنید و در اختیار کاربران قرار دهید.
این محتواها به شما کمک میکنند در حوزه ای که در حال فعالیت هستید، شناخته شده شوید.
محتوای کاربر پسند تولید کنید
سئو سایت در حقیقت چیزی جز بهینه سازی برای کاربر پسندتر شدن نیست و تمامی الگوریتمهای موتورهای جستجو نیز بر هین اصل بنا شدهاند!
شما باید علاوه بر جنبه فنی سئو سایت، بر روی پرسونا و رفتار کاربرانتان نیز اشراف داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیمها را برای کسب و کار خود بگیرید.
نقل قولهای مشتریان بسیار تاثیر گذار است
طراحی سایت خود را به گونهای انجام دهید تا کاربران بتوانند نظرات خود را در آن ثبت کنند. ثبت نظر کاربران در وب سایت شما (UGC) به افزایش رتبه و اعتبار شما نزد موتورهای جستجو کمک می کند.
از همان ابتدا به سئو فکر کنید
تمامی گرایشها و تکنیکهای طراحی سایت باید بر اساس اصول سئو سایت انجام شود. به همین دلیل باید طراحی سایت شما به گونهای باشد تا با استانداردهای سئو مطابقت داشته باشد. توجه داشته باشید که به دلیل افزایش استفاده از موبایل و سیستمهای هوشمند دیگر، باید طراحی وب سایت شما کاملا برای دستگاههای هوشمند بهینه شده باشد.
تجربه مشتریان را بهینه سازی کنید
مشتریان شما علایق بسیار متفاوتی دارند! اگر نتوانید آنها را در موضوع خاصی راضی نگه دارید و یک جامعه علاقهمندی ایجاد کنید؛ تمامی مشتریان خود را از دست خواهید داد.
فراتر از کلمات کلیدی فکر کنید
اگر شما بر روی کلمه کلیدی طراحی سایت یا سئو کار میکنید، نیازی نیست چگالی این کلمههای کلیدی را تا خیلی بالا ببرید چراکه گوگل استعاره، تشبیه و توصیفها را به طور کامل درک میکند و متوجه میشود که شما درباره چه چیزی صحبت میکنید.
برای این کار شما باید یک دامنه از کلمات را در نظر بگیرید و ۸۰ درصد تلاش خود را برای رضایت مشتری بگذارید تا خروجیای که کاربر به دنبال آن است حاصل شود.
از ورودی رفرال استفاده کنید
لینک سازیهای متنی، تصویری و غیرهای که انجام میدهید نوعی لینک رفرال به شمار میآید. همچنین خرید لینک و یا بنرهای تبلیغاتی و غیره نیز در این دسته قرار میگیرند.
اگر مالک کسب و کار مسئولیت خرید لینک را برعهده گرفت، مشکلی نیست ولی در غیر این صورت، اصلا این کار را نکنید چراکه کاری بسیار خطرناک و حساس است. تا حدی که ناگهان صبح بیدار میشید و میبیند از اوایل صفحه ۲ به صفحه ۱۶ پرتاب شدید!
نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید
مردم معمولا نام سایت یا کسب و کار شما را حفظ خواهند کرد ولی اگر شما تولیدی کفش داشته باشید و اسم سایت شما گروه کفش سازان برتر ایران باشد، مشتری شما (کفش چرم) را جستجو خواهد کرد و به همین سادگی یک مشتری وفادار را دو دستی به رقبای خود تقدیم خواهید کرد.
مطمئن شوید تمامی صفحات شما ایندکس شدهاند
باید تلاش کنید تا تمامی صفحات وب سایت شما ایندکس شوند (توجه داشته باشید که ایندکس شدن با رتبه گرفتن متفاوت است!) برای اینکه بتوانید این بررسی را انجام دهید، کافسیت نام دامنه خود را به صورت site:yourdomain.com در گوگل جستجو کنید.
حال میتوانید تمامی صفحات ایندکس شده توسط گوگل را مشاهده کنید! (حتی صفحاتی که خطای ۴۰۴ گرفته اند و شما فراموش کرده اید آنها را ریدایرکت کنید.)
توجه داشته باشید؛ صفحات ۴۰۴ و صفحاتی که بازید زیادی ندارند، به مرور از رتبههای گوگل حذف خواهند شد ولی از ایندکس نه!
نکات سئو برای موبایل
با موبایل سازگار باشید
از سپتامبر سال ۲۰۲۰ گوگل اعلام کرد که تمامی وب سایتها باید سازگاری کامل با موبایل داشته باشند. به همین دلیل زمانی که شما وب سایت خودتان را در Google search console بررسی میکنید، اولویت با موبایل است تا دسکتاپ!
بررسی کنید که آیا PWA یا AMP برای وب سایت شما مناسب است یا خیر؟
همانطور که میدانید؛ نتایج در موبایل با دسکتاپ حتی در یک لوکیشن متفاوت است! برای همین شما باید سازگاری وب سایت خود را تا حد ممکن بالا ببرید. به همین منظور شما باید از PWA یا AMP استفاده کنید (در صورتی که بیشتر مشتریان شما از طریق موبایل به وب سایت شما مراجعه می کنند).
بررسی و تصمیم اینکه از چه سرویسی استفاده کنید و کدام یک برای شما مفید تر است با شماست!
از استفاده پاپ آپها برای محدود سازی خود داری کنید
لطفا در شرایطی از این قابلیت استفاده کنید که محتوای شما دارای محدودیت سنی باشد. در غیر این صورت نیازی برای این کار نیست و در ضمن به تجربه مشتری آسیب خواهد زد!
برخی از کسب و کارها هستند که اگر شما با قوانین کوکی آنها و یا سایر قوانین آنها موافقط نکنید به مرورگر باز خواهید گشت!
اگر شما چنین ضروریاتی ندارید، لطفا از این کارها نکنید.
راه انداز اسکرول ترکینگ در AMP
اگر از AMP استفاده می کنید، به راحتی میتوانید با استفاده از تگ منیجر، اسکرول کاربران را مورد بررسی قرار دهید.
اضافه کردن فرم ها با AMP
اگر احساس می کنید با AMP سایتی ساده و بی روح خواهید داشت، بهتر است فرم های خود را با Google AMP راه اندازی کنید.
برای وب سایت های B2C از PWA استفاده کنیم؟
استارباکس، اوبر، گوگل و اسپوتیفای از این سرویس برای خود استفاده کردهاند و بسیاری از وب سایتهای دیگر نیز در حال راه اندازی اینگونه سرویسها برای خود هستند، به همین دلیل پیش بینی میشود در آینده نه چندان دور، بیش از ۵۰ درصد فضای وب را چنین سایتهایی در بر بگیرند.
از بردکرامب استفاده کنید
لطفا برای محصولات، خدمات و مقالات خود از بردکرامب (Breadcrumb) استفاده کنید. این کار به تنهایی میتواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد.
نکات سئو تکنیکال
نکات سئو تکنیکال
سوئیچ کردن به پروتکل Https
لطفا زمانی که درحال انتقال وب سایت از http به https هستید، تغییرات دیگری را اعمال نکنید، زیرا احتمال تایید آنها توسط گوگل بسیار کم است و احتمال اینکه با مشکل مواجه شوید وجود دارد!
تگ کنونیکال، کرول باجت شما را ذخیره نخواهد کرد
زمانی که کرولر وارد وب سایت شما می شود، تمامی صفحات شما را باید مورد بررسی قرار دهد تا بتواند این موارد را تشخیص دهد!
سرعت سایت خود را افزایش دهید
سرعت لود سایت شرکتی باید ۱ تا ۲ ثانیه و سرعت لود وب سایت فروشگاهی باید ۳ تا ۵ ثانیه باشد ولی شما میتوانید با تکنیکهایی در بخش سرور یا در زمان لود سایت، این کارها را بهینه سازی کنید.
News + BERT = انتشار اخبار در بخش Discover
گوگل در سال ۲۰۲۱ قسمتی را تحت عنوان discover برای ناشران خبر ایجاد کرد تا کاربران به راحتی به اخبار دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به این قسمت و همچنین حضور در Google news، تنها کافیست سایت مپ خبری داشته باشید و AMP را برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
از متاتگ کنونیکال استفاده کنید.
برای تمامی صفحات خود از تگ کنونیکال استفاده کنید تا زمانی که موتورهای جستجو سایت شما را مورد کاوش قرار دادند، به راحتی به نتایجی که میخواهند برسند. اگر این مورد را به درستی انجام داده باشید، میتوانید رتبه خود را به راحتی افزایش دهید.
مطمئن شوید که صفحات شما ایندکس شده باشند
حتما محتواهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ایندکس شده باشند. همچنین باید مطمئن شوید که یک صفحه ۲ بار (با آدرس هایی نظیر هم و غیره) ایندکس نشده باشند. در این صورت باید این مشکل را برطرف کنید.
از تگ h1 زیاد استفاده نکنید
از چندین تگ H1 در صفحه خود استفاده نکنید. البته استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه مشکلی ایجاد نمیکند اما زیادهروی در این امر مشکل ساز خواهد بود!
مشخص کنید که وزن کدام یک از تیترهای شما بیشتر است و اولویت بالاتری دارد و آن را با تگ H1 برجسته کنید.
خصوصیت Alt تصاویر را حتما تنظیم کنید
موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) درحال حرکت به سمت بصری شدن جستجوهای خود هستند، به همین دلیل هرگز از درج خصوصیات Alt و Title غفلت نکنید.
میتوانید از چند سایت متفاوت استفاده کنید!
برای اینکه بتوانید خزندههای گوگل را به جنبههای مختلف سایتتان راهنمایی کنید، میتوانید از چندین سایت مپ استفاده کنید.
برای مثال برای تصاویر، ویدئو ها، اخبار و غیره میتوانید به صورت اختصاصی سایت مپ ایجاد کنید.
آدرسهای خود را به درستی تنظیم کنید
اگر قرار است از آدرس دهی نسبی استفاده کنیم (مانند www.yoursite.com/?mode=1-list=1) باید آنها را در سرچ کنسول به درستی تعریف کنید تا گوگل متوجه منظور شما شود.
این کار به کاهش شناسایی محتواهای شما به عنوان محتوای تکراری، کمک خواهد کرد.
لینک های داخلی خود را Https کنید
قبل از اینکه دامنه خود را از http به https تغییر دهید، تمامی لینکهای داخلی خود را به https تغییر دهید.
بردکرامپ را اضافه کنید
این بخش به تجربه مشتریان شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد و به همین دلیل بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود، پس فراموشش نکنید!
ریدایرکتهای خود را بررسی کنید
برای راحتی کار خزنده (کرولر)های گوگل، از ریدایرکتهای زیاد و زنجیرهای خودداری کنید.
سعی کنید از تصاویری بر پایه وکتور استفاده کنید
کاربران با تصاویر واقعی ارتباط بهتری برقرار می کنند ولی ترکیب رنگ و کیفیت تصاویر را اگر بخواهید باهم هماهنگ کنید، بسیار سخت خواهد شد. برای حل این مشکل، از وکتورها استفاده کنید. برای افزایش سرعت لود سایت، تصاویرتان را با پسوند webp منتشر کنید.
از cdn استفاده کنید
برای افزایش سرعت سایت از یک cdn پایدار استفاده کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
تصاویر خود را بهینه سازی کنید.
یکی از مهمترین عوامل پایین بودن سرعت لود سایت، تصاویر هستند. برای افزایش سرعت سایت، از بهینه بودن تصاویر خود مطمئن شوید.
برای تصاویر مشابه از متاتگ کنونیکال استفاده کنید
اگر محصولاتی در وب سایت خود دارید که دارای محتوای مشابه یا نزدیک به هم هستند، بجای ریدایرکت کردن از تگ کنونیکال استفاده کنید.
هاست اختصاصی خریداری کنید.
موتورهای جستجو شما را با IP دستهبندی میکنند و زمانی که از هاست اشتراکی استفاده میکنید، چندین سایت که با یک IP کار میکنند را یکجا شناسایی کرده و احتمال اینکه شما در ایندکس شدن با مشکل موجه شوید بسیار زیاد است. همچنین اگر دامنههایی که در همسایگی شما قرار دارند شامل جریمه شوند، این جریمهها بر روی شما نیز تاثیر خواهد گذاشت!
بر روی جستجوی تصویری سرمایه گذاری کنید
بسیاری از شرکتها نظیر اسنپ چت، آمازون، بینگ و پینترست، جستجوی تصویری را در اولویت کار خود قرار دادهاند؛ به همین دلیل شرکتها و برندها باید بر روی جستجوی تصویری سرمایه گذاری کنند.
از استراکچر دیتاها استفاده کنید
موتورهای جستجوی فعلی مانند گذشته کار نمیکنند و شما برای دستیابی به رتبههای برتر باید مسیر طولانی را طی کنید که یکی از آنها گراف دانش است. برای افزایش شانس خود در دسترسی به رتبههای برتر گوگل، از استراکچر دیتاها یا اسکیما استفاده کنید.
نکات لینک سازی
لینک های اسپم را Disavow کنید
همیشه به خاطر داشته باشید؛ این بخش به قدری مهم است که گوگل آن را از دسترس همه مخفی کرده است، پس از آن هوشمندانه استفاده کنید.
اگر لینگ خریداری میکنید، منتظر جرایم گوگل هم باشید
اگر گوگل متوجه شود که لینکهای ساید و یا رپورتاژهایی که خریداری میکنید، همگی بر اساس سئو انجام شده و پولی میباشند، شما را جریمه خواهد کرد.
از لینک سازی بد خودداری کنید
اگر گوگل به دستگاری در لینک سازی شما پی ببرد و متوجه خرید و فروش عمده لینک و یا مدلهای دیگر شود، احتمال اینکه تمامی لینکهای شما را بی ارزش در نظر بگیرد وجود دارد. پس از این کارهای خطرناک با کسب و کارتان نکنید.
از لینک دهی زیاد در دایرکتوریها خودداری کنید
از سایتها و دایرکتوریهایی که دارای کیفیت بالا و ارتباط بیشتری با شما هستند استفاده کنید.
از بهینه بودن ساختار لینک دهی وب سایت خود اطمینان حاصل کنید
اگر هنوز بر این باور هستید که لینک در فوتر سایت باعث افزایش اعتبار به صفحات داخلی میشود، بهتر است مجددا فکر کنید. چراکه لینکهای بالا و پایین سایت به دلیل تکرار شوندگی آنها از اهمیت کمتری برخوردارند. ساختار لینک سازی خود را بهینه سازی کنید تا گوگل بتواند بهتر سایت شما را بررسی و راهبری کند.
لینک سازی به پروفایل را سالم سازی کنید
برای اینکه از مشتریانتان لینک دریافت کنید، یک صفحه به نام خودتان در وب سایت آنها طراحی کنید و از پایین صفحه به آن لینک دهید و تنها از صفحه پروفایل خود به آدرس سایت خودتان لینک سازی کنید.
در پی کیفیت باشید نه کمیت
همانطور که در تولید محتوا، کیفیت بر کمیت اولویت دارد؛ برای لینک سازی هم باید همین روال را درنظر داشته باشید و به دنبال لینکهایی با کیفیت بالا باشید. لینک سازی شما باید استراتژیک و بسیار هدفمند باشد.
لینک سازی و روابط عمومی خود را به صورت دستی انجام دهید
بله، شما میتوانید به صورت فلهای و طبیعی لینک سازی کنید، ولی چه اشکالی دارد؟
لینک سازی هوشمندانه به شما کمک می کند به صورت حرفهای و موثر لینک دریافت کنید.
لینکهای نوفالو
در گذشته برای لینکهای پولی از آن استفاده میشد ولی امروزه برای لینک دهی به سایت های خارجی و کیفیت پایین از آن استفاده میشود.
از انجمنها همیشه لینک نوفالو داشته باشید
این کار درباره حمایت مالی، تبلیغات و انتشارات مطبوعاتی نیز توصیه میشود.
لینکهای داخلی را به صورت منطقی وارد کنید
زمانی که با دکمهای درحال لینک سازی داخلی هستید، نیاز به لینک دهی متنی نیست ولی زمانی که در یک پاراگراف، کلمات کلیدی، انکرتکست شما را محاصره کردهاند، جای مناسبی برای لینک سازی است.
در قسمت نظرات لینک سازی نکنید
اگر شما به عنوان میهمان وارد میشوید و لینک سازی میکنید، این کار بسیار اشتباه است. بجای این کار از روابط عمومی و انتشار محتوا برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید.
بهینه سازی محتوا
درباره موضوعات بنویسید نه کلمات کلیدی
سعی کنید بفهمید مشتریان شما چه مشکلاتی دارند و بر روی آن موضوعات تمرکز کنید نه بر روی کلمات کلیدی
از انتشار محتوای خلاصه خودداری کنید
شما میدانید در چه موردی صحبت میکنید، آیا مشتری شما هم به اندازه شما دانش دارد؟ تجربه ثابت کرده است که محتواهای طولانی برای کاربران اثر بخش است.
اگر شما تا اینجای مقاله با ما همراه بودید، نشان دهنده همین موضوع است چراکه تا الان بیش از ۲۵۰۰ کلمه را مطالعه کردهاید!
محتواهای تکراری را پاک کنید
از انتشار محتوای تکراری پرهیز کنید. اگر محتوای تکراری در سایتهای دیگری دارید، با ادمین آن تماس بگیرید و از آن بخواهید آن را پاک کند. با این کار از محتواهای تکراری و تکه تکه به دور خواهید ماند.
محتواهای قدیمی خود را مورد بررسی قرار دهید
گاها محتواهای قدیمی دارای ورودی زیادی برای شما هستند. اگر اینطور است، محتواهایی تولید کنید تا آنها را تقویت کند و یا را آپدیتشان کنید.
صفحه سوالات متداول تولید کنید
صفحات FAQ یا همان سوالات متداول، برای کاربران شما از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با این صفحات میتوانید کلمات طولانی زیادی را پشتیبانی کنید و از طرفی بیشتر سوالات مشتریانتان را پاسخ خواهید داد.
این صفحه برای کسب و کارها، یکی از مهمترین صفحات است، پس هر از چند گاهی به آن سر زده و بروزرسانی کنید.
از محتوای مجموعهای استفاده کنید
اگر محتوای خود را در سایتهای دیگر منتشر می کنید تا حالت مجموعهای ایجاد کنید، مطمئن شوید که از تگ کنونیکال استفاده میکنند و به سایت شما اشاره میکنند.
از محتواهای خود به صورت مجدد استفاده کنید.
این یک ایده انقلابی نیست و خیلی وقت است که خیلیها از آن استفاده می کنند. شما میتوانید برای محتوای وبلاگ خود پادکست ایجاد کنید و یا ویدئوهایی در آن زمینه ایجاد کرده و در رسانههای مختلف پخش کنید.
ویرایش، ویرایش و باز هم ویرایش
در زمان نوشتن محتوا، لغات، قواعد، اصطلاحات و دستور زبان را به صورت مکرر بررسی کنید. این مورد هیچ ارتباطی به سئو سایت ندارد ولی تاثیر زیادی بر روی تجربه کاربری و برند شما دارد. پس به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.
از ابزارها برای ایدهیابی استفاده کنید
زمانی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، میتوانید با استفاده از برخی ابزارها کار مهندسی معکوس را انجام دهید و رفتار رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار در زبان انگلیسی میتوانید از BuzzSumo استفاده کنید. ابزارهای فارسی را شما برای ما معرفی کنید و تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.
محتواهای قدیمی میتوانند به رتبه شما آسیب برسانند
محتواهای قدیمی را باید بررسی کنید تا ببینید آیا محتوای آنها به روز شدهاند یا خیر (منظور محتواهای همیشه سبز نیست!). در صورتی که محتواهای شما نیاز به بروزرسانی دارند، بجای تولید مجدد، آنهارا به روزرسانی کنید.
کش خود را بررسی کنید
اگر با اینفلوئنسرها یا وب سایتهای دیگر کار میکنید، بررسی کنید تا ببینید آخرین بار چه زمانی محتوای شما در کش گوگل بوده است. اگر بیش از ۱ ماه میگذرد، به سراغ سایت دیگری بروید. برای بررسی این مورد به این صورت در گوگل سرچ کنید: “cache: URL”
محاورهای بنویسید
محتواهای خود را به صورت محاورهای بنوبسید تا در کنار نتایج پادکستها نیز نمایش داده شوید.
برای محصولات، محتوای یونیک تولید کنید
اگر شما در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت میکنید، برای محصولات خود از محتواهای اورجینال استفاده کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشید.
محتوای تکراری بر اساس برند و یا دستهبندی میتواند بر رتبه و تجربه کاربری شما تاثیر منفی داشته باشد؛ پس در این موارد دقت زیادی داشته باشید.
متاتگ توضیحات را بررسی کنید.
اگر در سرچ کنسول، میزان نمایشها افزایش داشته ولی میزان کلیکها کاهش داشته است، باید title و description را مورد A/B تست قرار دهید تا ببینید آیا مشکل از محتوایی است که به کاربران نمایش میدهید یا مشکل از جای دیگر است.
کلمات کلیدی canibalization را حذف کنید
اگر چندین صفحه شما با یکدیگر سر یک کلمه کلیدی درحال رقابت باشند، اصطلاحا canibalization رخ داده است. در این صورت باید با تگ کنونیکال، ریدایرکت کردن یا حذف کردن، این مشکل را برطرف کنید. با این کار، یک صفحه قدرتمند خواهید داشت.
محتوای خود را آنالیز کنید
آیا رقیبتان شما را در یک کلمه کلیدی و با همان محتوا شکست میدهد؟ باید بروید و جاهای خالی را پر کنید. بررسی کنید کجای محتوای شما دارای مشکل است تا بتوانید آن را بهینه سازی کنید.
تجربه کاربری را شخصی سازی کنید
محتواهای مختلفی را برای کاربران جدید و قدیمی خود در نظر داشته باشید.
سئو محلی
بر روی مستندات و راهنماییهای محلی تمرکز کنید
با افزایش تمایل کاربران به استفاده از ابزارهایی مانند گوگل مپ، بلد و غیره، کسب و کارها باید خود را به صورت محلی در دسترس کاربران قرار دهند.
راهنمای مسیر ایجاد کنید.
اگر یک شرکت تجاری یا مسافرتی هستید، میتوانید از Google knowledge استفاده کنید.
از تبلیغات در نقشههای محلی استفاده کنید
میتوانید کسب و کار خود را در نقشههای محلی ثبت کنید و از مشتریان خود بخواهید تا شما را در نقشه پیدا کرده و نظراتشان را با بقیه به اشتراک بگذارند.
نظرات بیشتری جذب کنید
بیشتر مردم، زمان جستجوی کسب و کارها در اینترنت، نظر مشتریان را میخوانند و هر لوکیشنی که دارای کامنت، لایک، تصویر و انتشار بیشتری باشد، دارای محبوبیت بیشتری برای نقشههای آنلاین است. پس برای کسب مشتری و محبوبیت بیشتر، این کارها را انجام دهید.
بهینه سازی تصاویر بر اساس لوکیشن کاربر
اگر شما یک فروشگاه هستید، میتوانید از تبلیغات در گوگل مپ استفاده کنید تا به افرادی که در نزدیکی شما قرار دارند، شما را پیشنهاد دهند.
بهینه سازی مکانهای متفاوت
اگر شما دارای شعب مختلفی هستید، باید مطمئن شوید تا آدرسهای هر یک به درستی تنظیم شده و با آدرس های محلی منطبق باشد.
از صفحات محلی استفاده کنید
اگر شعب شما در استانهای مختلفی قرار دارد، از صفحات مرتبط با آن استان نیز برای نمایش خود استفاده کنید.
عکسهای محلی به صفحات خود اضافه کنید
تصاویر فضای داخلی یا محلی برای کاربران شما بسیار جذاب است و به شما کمک میکند تا در منطقه قابل شناسایی شوید.
بهینه سازی بر اساس “نزدیکترین به من”
درخواستهایی به عنوان مثال (نزدیک ترین رستوران به من) در حال افزایش است، به همین دلیل نیاز دارید تا صفحات خود را کامل و جامع کنید تا شما یکی از این پیشنهادها به کاربران باشید.
در توضیحات میتوانید از کلمات کلیدیای نظیر نزدیک به من استفاده کنید.
نکات تجزیه و تحلیل به همراه ابزارها
صفحات خروج را آنالیز کنید
با این کار عملا صفحاتی که کاربران سایت شما را ترک کردهاند آنالیز کردهاید. چرا کاربران سایت شما را ترک کردهاند؟ چقدر در آن صفحه ماندهاند؟ و…
اضافه کردن IP
آدرس IP خود را در گوگل آنالیتیکس اضافه کنید.
جریان ریزش ترافیک را بررسی کنید
اگر افت ترافیک ناگهانی دارید، ممکن است به دلیل یک مشکل دستی و یا تغییر الگوریتمها باشد. بررسی کنید ببینید در گوگل سرچ کنسول، آیا پیغامی در خصوص اعمال دستی برای شما اعلان شده است یا خیر.
مراقب رقبای خود باشید
کاهش ناگهانی ورودی میتواند بر اساس از دست دادن کلمه کلیدی نیز باشد. بررسی کنید ببینید آیا رقبای شما با کلمات کلیدی مشابه آن کلمات را پوشش دادهاند یا خیر.
استفاده از تبلیغات گوگل برای فروشگاه
اگر شما واجد شرایط دریافت تبلیغات گوگلی برای فروشگاه خود هستید، میتوانید از آن استفاده کنید.
وب سایت خود را در گوگل سرچ کنسول اضافه کنید
یکی از راههایی که گوگل بفهمد سایت شما نیز وجود داد، این است که به آن بگویید هستید! گوگل سرچ کنسول جدای از این کار، آمارهایی نیز به شما خواهد داد که برای شما بسیار مفید خواهد بود.
زیر دامنههای خود را نیز به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید
اگر سایت شما شامل چندین زیر دامنه میشود، برای بررسی هر یک به صورت جداگانه، آنها را به اکانت گوگل سرچ کنسول خود اضافه کنید.
توضیحات متای خود را بررسی کنید
اگر نرخ کلیک شما پایین است، متای توضیحات خود را مورد بازبینی قرار دهید.
از Google analytics segment استفاده کنید.
تفکیکهای انجام شده در گوگل آنالتیکس به شما کمک می کند تا درک بهتری از ترافیک سایت خود داشته باشید.
داشبورد اختصاصی خود را ایجاد کنید
میتوانید با ایجاد داشبوردهای اختصاصی در Google analytics و Data studio در زمان خود صرفه جویی کنید.
بدون دانش تمامی اینها فقط عدد هستند
بدون بررسی، هیچگونه بهینه سازیای بر روی سایت انجام ندهید چرا که از مشکلات احتمالی آن بی خبر هستید!
پاسخ به سوالات
به سوالات کاربران پاسخ دهید و اگر سوالی برای افراد زیادی جالب بود، برای آن محتوا تولید کنید
از ابزار وبمستر بینگ استفاده کنید
تمام تمرکز خود را بر روی گوگل قرار ندهید چرا که مشتریان شما از موتورهای جستجوی مختلفی برای رسیدن به اهداف کمک میگیرند.
نکات شبکههای اجتماعی
از کارتهای توییتر استفاده کنید
برای نمایش بهتر آدرس سایت شما از Twitter card استفاده کنید.
از اوپن گراف فیس بوک استفاده کنید
برای بهتر نشان دادن آدرس سایت خود در فیس بوک و سایر مکانها، از این قابلیت استفاده کنید.
فقط روی پروفایل شخصی خودتان در لینکدین فعالیت نکنید.
شرکتهایی که اطلاعات کاملتری در لینکدین دارند، بازدید به مراتب بیشتری دارند.
وارد اینستاگرام شوید
اگر تا به حال وارد اینستاگرام نشدهاید، وقت آن است که شروع کنید. اینستاگرام و فیس بوک در حال آماده سازی زیر ساختی هستند که بتوانید به صورت آنلاین خرید کنید.
روی خدمات مشتریان در فیس بوک حساب کنید
این ابزار با رباتها و کامنتهای از پیش تعریف شدهای که دارد تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای تیم پشتیبانی شده است.
از تبلیغات لینکدین برای تست استفاده کنید
لینکدین به شما این امکان را میدهد تا متوجه شوید چه تعداد کاربر از طریق تبلیغات وارد شدهاند و چقدر از آنها تبدیل به دنبال کننده شما شدهاند.
از Playlists فیس بوک استفاده کنید
کار کردن و ساخت Playlists در فیس بوک بسیار آسان است. آنرا امتحان کنید.
از تبلیغات در پینترست استفاده کنید
پینترست نیز مانند گوگل، تبلیغات نمایشی خود را آغاز کرده است. از این قابلیت برای افزایش کاربران موبایلی خود استفاده کنید.
در ردیت جستجو کنید
اگر کسب و کار بین المللی دارید و مخصوصا میخواهید در آمریکا حضور داشته باشید، باید در ردیت فعالیت داشته باشید و از تبلیغات آن استفاده کنید. این وب سایت، هشمین سایت پر بیننده در ایالات متحده آمریکا بوده و تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار شما دارد.
Geotarget در فیس بوک
برخی از نقشهها، دیتای خود را از گوگل نمیخوانند! برای این کار میتوانید از فیس بوک کمک بگیرید. در کنار آن اگر در خارج ایران زندگی میکنید و یا قصد راه اندازی کسب و کار در خارج از ایران دارید، این ابزار در سئو محلی بسیار به کمک شما خواهد آمد.
همیشه قرارداد ببندید
اگر با شرکت ها یا اینفلوئنسرها قصد همکاری دارید؛ همیشه یک قرارداد امضا کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از قرارداد استفاده کنید.
کاربران را درگیر کنید
دنبال کردن هشتگهای شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین روشهای ایده یابی برای تولید محتوا است. محتواها و هشتگهای ترند را دنبال کنید، پستهای مشابه را لایک کرده و به سوالات کاربران در صفحات رقبا جواب دهید.